8.17.2009

Tek pc, Hem Xp Hem 7

Merhabalar, bu yazımda sizlere tek bilgisayarına hem xp hem de Microsoft'un yeni işletim sistemi olan windows 7'ı nasıl kurabileceğinizi anlatacağım. Başlıyoruz.

İlk olarak, hiçbir işleme başlamadan önce sisteminizin bir yedeğini almanızı öneririm. Aksi taktirde varolan işletim sisteminizden de olabilirsiniz. Benim bu "back-up" işlemi için kullandığım araç Norton Ghost 14. Tabiki ücretsiz diğer alternatifleride piyasada mevcut. Kesinlikle bir harici diske yada boyutu küçükse dvd'lerinize gerçerli olan işletim sisteminizin yedeğini alın.

Yedek işlemi haricinde elinizde bulunması gerekenler;
( pc başlangıcında işletim sistemini seçebilmeniz için; )
1-EasyBCD 1.7.2

( Örnek veriyorum C,D ve E diskiniz var )
2-Windows XP C'ye yüklü ise, 7'yi ya D'ye ya E'ye kuracağız.
( bunun için hangisini TAM olarak boşaltıp format atacaksanız... )

3-Ve tabiki Windows 7 işletim sistemi

İlk olarak yedeğimizi aldık;
Windows 7 işletim sisteminizde bir iso formatında yada dvd'de elinizde mevcut.

Meraklı arkadaşlar için belirtmek isterim ki; örneğin C'diskine hem xp hem seven'ı kuramazsınız.


Eğer sisteminiz XP ise; windows 7'ye yükseltemezsiniz. ( Daha doğrusu yükseltirsiniz ama sistemde hata üstüne hata oluşur. İyisimi Win7'yi sıfırdan kurun ). Fakat sisteminiz vista olursa, win7'ye yükseltilebiliyor.


*Biraz daha bilgili arkadaşlar için söyleyeyim;
Sanal sürücüye Windows 7'yi takıp, bu işletim sisteminizi yükleyemezsiniz! Denemeyin =) Aslında bu mümkün oluyor, ben yükledim. Fakat güvenlik yazılımları vs. gibi programlar sistemin dosyalarına zarar verebiliyor, ve ön yüklemeden sonra asıl yüklemeyi gerçekleştirebilmek için, sistem kendini reset'liyor, dolayısıyla virtual disk'inizde yok oluyor. Bir şekilde bu sorunu aşmak mümkün ama iyisimi siz dvd kullanın.


Windows 7, kesinlikle bir DVD'de olması lazım.
USB ile de kurabilirsiniz aslında ama bunun işlemi uzun ve hata yapma ihtimaliniz yüksek. Eğer bu makaleye rağbet fazla gelirse, ihtiyaçta var demektir, o zaman usb'den windows 7 kurulumunu diğer bir makalede anlatırım.

Herneyse, şimdi Windows Seven işletim sistemi dvd'nizi bilgisayarın sürücüne takın. Bilgisayarı yeniden başlatın ve "boot" menüsüne girmek için F2 tuşuna basın.( Benim laptop için F2. Siz DEL, F12, F11, F10 gibi tuşlarda deneyebilirsiniz. Mutlaka boot menüsüne girmeniz gerek. )

Boot menüsüne girdiğinizde, bilgisayarınızın başlangıçta hangi bileşeni görmesini istediğinizi seçmeniz lazım. Genellikle bunun ismi "Boot Order - Boot Menu" gibi birşeydir. Ordan aşağıdaki resimde görüldüğü gibi( sizde benzeri olabilir )DVD'yi taktığınız sürücüyü seçin. Boot ayarlarını kaydedip çıkın.

Eğer buraya kadar doğru yaptıysanız, "cd/dvd'den yüklemek için bir tuşa basın" yazısı çıkması lazım. Herhangi bir tuşa basın. Windows 7 yükleme ekranı gelecektir. Sözleşme onayı vs geçtikten sonra, İşletim sistemini yüklemeden önce aşağıdaki resimde de örneğini verdiğim gibi "Custom(Advanced)" yazan bir yer göreceksiniz, ona BASIN ! bu çok önemli. Sonra harddiskinizdeki boş sürücüyü seçin.( D, E vs... hangisine win7'yi kurmayı seçtiyseniz. )

Böylelikle kurma işlemi tamamlanacaktır( 1 Reset ve biraz zaman sonra... )

Şimdi, kurulum tamamen bittiğinde, DVD'nizi çıkardığınız zaman, bilgisayarı başlattığınızda; eğer 2 işletim sistemi çıkmıyorsa siyah/beyaz ekranda, EasyBCD programınızı kullanmanız gerekecek. Çıkıyorsa, o şekilde kullanın zaten =)

EasyBCD
İster XP üzerinde olun, ister Seven, ister Linux, ister Vista üzerinde olun, bu programı yüklediğiniz zaman "dual boot" diyebileceğimiz özelliğe kavuşabilirsiniz. Yani, pc başlangıcında 2 yada daha fazla işletim sistemini seçme olasılığı kazanacaksınız.

EasyBCD* bendeki sürümü; "1.7.2"yi çalıştırın.
Aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi; Add/Remove Entries bölümünden harddisk bölümlerini ve onlara bağlı olan işletim sistemlerini burdan editleyin. Kullanımı kolay program, ama eğer biryerde olurda takılırsanız, internette video ve anlatımları da mevcut. Orlardan temin edebilirsiniz.
Bu şekilde isteğinize ve sisteminize göre bu işlemide gerçekleştirdikten sonra,
aynı pc'de hem xp hem 7'ın zevkini yaşayacaksınız.

Bu teknik ve yeni başlayanlara biraz zorlu gelecek makale için bana e-posta atmaktan kaçınmayın, boş zamanım oldukça e-postalarınıza yanıt vereceğim.

Saygılarımla,
Orkan ARIKAN

4 yorum:

  1. tamda aradıgımız konulardan biriydi

    YanıtlaSil
  2. Microsoft'un kendi sistemini kullanmak daha akıllıca değil mi? http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

    YanıtlaSil
  3. Yorumunuz için teşekkür ederim ama aslında konu ile alakası yok. Bahsettiğiniz yöntem virtual pc; bilgisayarlara sanal işletim sistemi kurmak ile ilgili. Daha doğrusu; yüklü olan normal işletim sisteminden izole edilmiş ayrı bir işletim sistemi kurmak. VMware, Virtual PC gibi programlar bunu sağlıyor evet.

    Michael Harth; akıllı yöntem olup olmaması tamamen ihtiyaca göre. Örneğin; yani bir kullanıcı Windows 7, DirectX-10, destekli bir oyunu oynamak istiyorsa; bilgisayarın o oyunu tam performans çalıştırabilmesi için, oyunu sanal pc'ye değil, gerçek işletim sistemine kurmak daha akıllıcadır. Ama eğer bir küçük bir program test ediyorsanız, programın içeriğinde trojan olduğundan şüheleniyorsanız sanal bilgisayar kurun. Yani tamamen ihtiyaca göre durum tartışılır.

    YanıtlaSil
  4. Tabiki, verimlilik, performans bakımından en alt sınırlar kullanılıyor. "Normal" bir işletim sisteminin yerini tutmuyor. Ama ne olursa olsun bu da bir seçenek.
    Windows 7'yi kaldırıp XP kurup orda burda driver arayanları ve bulamayanları gördüm. Destek vermiyor çünkü yeni sürücüler.

    YanıtlaSil

 
back to top