6.11.2009

E-Posta Bildirisi

Merhabalar, bu yazımda sizlere basit bir karmaşıklık yüzünden, beni biraz meşgul eden bir olaydan ve bu olaya bağlı programlardan bahsedeceğim. "Email Notifier" yani E-posta Bildirici araçları...

Bu araçlarla uğraşmam, son 1 haftadır yaşadığım olaylar yüzünden meydana geldi. Görüştüğüm şirketlerin e-posta hesabıma gönderdikleri önemli mesajları geç görür oldum. Nedeni ise sürekli "online" olarak kalamamam. Sadece günde 3 yada 4 kez e-posta hesaplarımı kontrol etmem yüzünden... Doğal olarak bu da iş hayatımı olumsuz etkiledi. Göndereceğim kodlar/projeler, şirketlere yazacağım cevaplar yada İngilizce'den Türkçe'ye çevireceğim dökümanları, gereken yerlere geç iletmeme sebep oldu. Tabiki bitim tarihlerinden önce ulaştırdım fakat yinede bu önemli e-postalara geç cevap vermem beni üzdü.

Bunun için "inbox"a gelen e-postaları bana otomatik bildirebilecek programlar aramaya başladım. İstediğim şey basitti. E-postayı okumak istemiyordum. Sadece 10 dakikada bir gelen bir eposta var mı diye hesabıma bağlansın, kontrol etsin. Varsa sesli ve görüntülü olarak bana uyarı versin. İstediğim şey ise sürekli online çalışacak olan bir desktop programı. Macera burda başladı...

Firefox kullandığım için bu işi yapacak bir plugin olduğunu düşündüm. Varmışta: Web Mail Notifier... İndirdim ve firefox'a ekledim, güzel program ama hataları vardı( Firefox'u kapatıp açtıktan sonra, inbox'a mail gelmiş mi diye check yaparken yoksa varmış gibi gösteriyordu vs. ). Birde kullanıcıların yorumlarını incelerken; "belirli bir süreden sonra email hesabımdaki tüm kişilere bu eklentinin reklamını gönderiyor" yazısını okudum. Böylece bu eklentiyi kaldırmak zorunda kaldım.


Sorunun çözümü için Microsoft çözümlerine başvurdum. Bu sefer aklıma Outlook ve Windows Live Mail programları geldi. PC güvenliği ile çok uğraştığımdan biliyorum ki; Outlook'unda mazisinde de yattığı üzere Outlook'u hiç çalıştırmadım dahi.( Koruma programlarım çok üst düzeyde ve işletim sistemimin tam güncelleştirmeleri yüklü olsa dahi; Outlook çok fazla kullanıldığı ve dolayısıyla çok fazla "hack" saldırılarına maruz kalıyor ve bunun içinde biliyorum ki bir worm'a yakalanma olasılığım diğer programları kullanmamdan daha fazla ) Böylece Windows Live Mail'e yönlendim. Fakat bu programın içeriğinde de, programı saatin yanına( system tray diyebiliriz ) yerleştirmesini bir türlü bulamadığım için( belki böyle bir özellikte yok sanırım ) ve diğer çözümlere göre email'leri yavaş kontrol ettiğini gördüğüm için kullanmaktan vazgeçtim/üzüldüm ve WLM'yi de kaldırım.

Ayrıca hatırladığım kadarıyla Microsoft, Outlook'tan desteğini kaldırdı. Yerine WLM'yi geliştiriyor ve onu öneriyor.



Bu sefer Mozilla'nın internet çözümlerinden olan ve bu işi yıllardır iyi yapmış olan Thunderbird programına yöneldim. Hızlı ve sorunsuzdu. Hotmail-Live-Msn epostaları için bu aracı kullanmak isteyenler varsa ayarları şöyle;

* Select Tools | Account Settings... from the menu in Mozilla Thunderbird.
* Click Add Account....
* Make sure Email account is selected.
* Click Continue.
* Put your name in the Your Name: field.
* Type your Windows Live Hotmail address under Email Address:.
* Click Continue.
* Make sure POP is selected under Select the type of incoming server you are using..
* Enter "pop3.live.com" (excluding the quotation marks) under Incoming Server:.
* Click Continue.
* Enter your complete Windows Live Hotmail address (including "@hotmail.com", "@live.com", etc.) under Incoming User Name:.
* Type your complete Windows Live Hotmail address under Outgoing User Name: as well.
* Click Continue.
* Click Continue again.
* Click Done.
* Now go to the Server Settings category of the account named after your Windows Live Hotmail email address.
* Make sure SSL is selected under Use secure connection:.
* Verify "995" is entered under Port:.
* Go to Outgoing Server (SMTP) in the server list.
* Click Add....
* Type "Windows Live Hotmail" under Description:.
* Enter "smtp.live.com" under Server Name:.
* Verify "25" is entered under Port:.
o If you run into problems sending mail, try "587" instead.
* Make sure Use name and password is checked.
* Type your complete Windows Live Hotmail address (again including "@hotmail.com" etc.).
* Make sure TLS is selected under Use secure connection.
* Click OK.
* Go back to your Windows Live Hotmail account's root.
* Make sure "Windows Live Hotmail - smtp.live.com" is selected under Outgoing Server (SMTP).
* Click OK.
bu çözümü about.com'dan aldım. Aşağı yukarı anlatılan gibi işlemleri yaptım ve sorunsuz çalıştı... Sizede İngilizce olarak veriyorum, anlatımı açık ve adım adım, sizlerde rahatça uygulayabilirsiniz.

Önemli olarak bilmeniz gerekenler-özet olarak;
pop3.live.com port:995 SSL bağlantı
smtp.live.com port:25 TSL bağlantı

Dikkat edeceğiniz nokta ise;
Email adresi uzantınızı örneklemek gerekirse; ornekmail@hotmail.com'u ornekmail olarak girmeyin ! @hotmail.com uzantıları ile birlikte girin.

Sorunsuz olarak sadece Inbox'a gelen mailleri kontrol ediyor. Yeni eposta varsa; görüntülü + sesli uyarı...

Thunderbird güzeldi fakat bu programıda küçültüp saatin yanına yerleştiremedim.

İstediğim çok basit bir program olmasına rağmen,bu işi yapan bir araç bulamıyordum.

İstediğim aracın özellikleri basitti:
1-10dk'da bir inbox'ı kontrol etsin.
2-Yeni eposta varsa sesli ve görüntülü uyarı versin.
3-Saatin yanına* system tray'a yerleşebilsin.

[ 3. adımı ek programla yapabilirdim, ama istediğim ek olmayan sadece 3 adımıda yapabilen bir araç. ]

Bu yüzden Messenger'da zaten online olmuyorum sürekli, Windows Live Mail + Thunderbird + Outlook'ta işime yaramadı. Bu işi yapabilen diğer programları indirdim fakat kimisi güvenilir değil, kimisinin güvenlik açığı var, kimisi ise çalışmıyor.

Bu yüzden araştırmalarım sonunda nihayet bu adresi buldum.
Bu plugin ile Thunderbird programını system tray'a gönderebiliyorsunuz. Plugin'i Thunderbird'e eklediğimde sorunumda çözülmüş oldu.

Eğer biraz daha bulamasaydım, artık bu proje için minik bir aracı ben kodlayacaktım. Ama artık gerek kalmadı ve macerada burda bitmiş oldu.

Maceramı okuduğunuz için teşekkürler,
Saygılarımla,
Orkan ARIKAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
back to top